Perfekt bas - perfekt makeup?

Det kanske är oprofessionellt av mig... men helt seriöst!
Vad är grejen med way to much foundation och dessutom i en färgskala långt ifrån den egna hudtonen?! 

Jag orkar inte ens argumentera. Men vad fan är grejen?

Jag anser att det inte finns några gränser inom makeup. MEN. Basen är det absolut viktigaste, får man inte till en bra bas kan lik gärna strunta i resten av maken!

1. Rengör ansiktet med någon ansiktsrengöring. TVÅL&VATTEN RÄKNAS INTE SOM ANSIKTSRENGÖRING!!! (men jag erkänner  - jag är kass!)
Jag rekommenderar: Neutrogena blackhead eliminating daily scrub eller någon av Clarins rengöringar (finns olika beroende på hudtyp)



2. Inte att förglömma ansiktsvattnet!!! Återfuktar (de flesta iaf), tar bort kalkrester och förbereder huden för ansiktskräm.  Vägrar du ansiktsvatten så tänk följande en morgon: döda hudceller in your face...!
Jag rekommenderar: Neutrogena blackhead eliminating toner eller Clarins

3. Ansiktskräm. Alla dagkrämer återfuktar&skyddar huden. Nattkrämer återfuktar&vårdar huden. I stora drag, sen finns det tusentals olika krämer att välja mellan beroende på ändamål.
Jag rekommenderar: Hydraquench från Clarins, Arctic aqua från Lumene

4. Primer. Jämnar ut hudytan, och slätar till den och döljer även porer. Dessutom sitter makeupen klart mycket bättre än om du inte använt primer.
Jag rekommenderar: Smoothing resurfacing primer från Studio Secrets

5.
Foundation. Vad du än använder för foundation; heltäckande, halvtäckande, flytande, fetsmink... Lägg aldrig ett tjockare lager än att du ska kunna dra med baksidan av handen utan att få foundation på eller att det blir "spår" i ansiktet. Blir det det? Jobba ut den ännu mer! Lagret av foundation ska vara så himla tunt att det inte kladdar. Det jobbet fixar en riktigt bra foundation! Tycker du att du måste lägga på mer och mer för att få den till den täckgrad du vill...  BYT FOUNDATION!
Jag rekommenderar: Isadora active moist make-up spf30, Superbalanced från Clinique, High definition smoothing foundation från Studio secrets, Forever från Dior


6. Puder. Avsluta alltid med att dra över lite puder i hela ansiktet. Löspuder eller kompakt. Pudret fixerar makeupen så att den ligger på plats hela dagen! :)
Jag rekommenderar: löspuder från FÄRGbymakeupstudion eller Makeupstore, kompakt puder; mineral compact powder från Isadora, Almost powder från Clinique





"Jag rekommenderar" = några av mina favoriter just nu!

Man kan välja att skriva om Haiti eller andra drabbade men nejdå. Dess skriver en manual till en perfekt bas.
Sådär ytligt och bra.


/Dess










Kommentarer
Postat av: elli

haha sötälsk!! :)

Situationen i Haiti kan vi inte göra något åt, så varför inte göra något åt det man kan?!

Bra där!



<3

Postat av: jessi

härligt med lite sminktips:) de får du gärna skriva om oftare!

2010-02-12 @ 17:44:30
URL: http://jessiisplace.blogspot.com
Postat av: Rozaleen

Tack själv sötnos!! :) Vi måste göra om det flera gånger!!



Du, jag tror förresten att du glömde din kamera här. ;) Men jag tar med den till Elin så kan hon ge den till dig. Hihi.

Puss!

2010-02-15 @ 12:37:45
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kalasbra med lite tips från sin favorit-kicksare! :)

Hade du roligt i lördags förresten?

Jag minns inte riktigt om jag hälsade?

Jag vet att jag stod och tänkte på det några gånger i alla fall, haha!

2010-02-15 @ 17:48:30
URL: http://johannaroyale.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-02-16 @ 01:52:19
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Marie

tycker du också om clarins? de är grymt.



jag har märkt att det är fan glitter i färgs löspuder. det suger. har du tips på något HELMATT löspuder får du gärna hojta. jag har max factors nu, den är väl så gott som helt matt, men det transparanta vet ja fan inte om ja kan kalla transparant ändå :/ haha!



clarins rengöringar är ju så otroligt bra så man börjar gråta!!!! haha!!!



ja, jag tog bort lösenordet. va ju inte kul längre. tänkte att mitt namn inte skulle kunna gå att googla på massa skitsnack, men... jag står ju för allt ja skriver så SKIT SAMMA... välkommen tillbaka till min käre blogg ;)



snart ses vi i etuna galning

2010-02-16 @ 10:12:44
URL: http://jaghetermarie.blogg.se/
Postat av: Marie

jag har inte använt clarins löspuder, men jag ska nosa på det nästa gång jag har möjlighet. haha... spännande!



max factors löspuder använder jag typ jämt. det är grymt. men för att vara transparent är det rätt färgat ändå :S haha bra där, va..



jupp när jag märkte att min modell skimrade lite en gång när jag använt färgs löspuder så ser jag hur jäkla mycket pudrena glittrar. kolla noggrant. usch.



jasså du går förbi min lägenhet? hihihi, jag tycker det är sjukt kul. jag har en makeupkompis i min nya stad. how lovely!!!!! :D



förresten så har jag sökt till KICKS etuna.... hoppelihoppas!!!!

2010-02-16 @ 13:31:37
URL: http://jaghetermarie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Väldigt intressant läsning tycker jag! Jag gillar verkligen neutrogena produkterna och använder dom dagligen! :) Vore dock kul med ca priser och så på sakerna du rekommenderar! Man vill ju såklart se bra ut, men helst att plånboken inte ska lida allt för mycket! :) Kram!

2010-02-28 @ 18:05:36
URL: http://fiian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback