Just walk out the door, just see if I care

Idag har varit en jäkla konstig dag. Vaknade med en jäkla olustig känsla i kroppen. Det är sällan jag kommer ihåg drömmar men den här etsade sig fast genom hela dagen. Den handlade att stå utan vänner, att behöva förändra mig för att behålla dem. Bli någon annan. Jag lyckades inte och förlorade dem. Det var en (mar)dröm men den har följt mig hela dagen. Jag lyckades knappt hålla humöret uppe på jobbet.
Drömmen liksom utlöste tusen tankar att känna sig otillräcklig. Att det inte räcker med att vara sig själv. Människor säger sig kunna förändra sig för en annan person, men ska man verkligen behöva göra det? Om någon vill att jag förändrar den jag är - då är det ju inte mig personen tycker om. Men isåfall måste det väl finnas något annat som håller personen kvar? Varför skulle man annars lägga energi på att vilja förändra någon som man inte håller av på något sätt? Det finns dock bra och det finns dåliga förändringar. Oftast känner jag mig stark nog att säga att jag aldrig skulle ändra åsikter och värderingar för att en person inte gillar det. Åsikter&värderingar utgör ju en stor del av den jag är. Men när det väl kommer till kritan... Skulle jag kunna stå emot och förlora någon som faktiskt, någonstans, tycker om nånting med mig?


Många ord. Jag lägger ner nu.  


Kommentarer
Postat av: jessica

du är ju underbar precis som du är vännen min!

Postat av: elli

Tänkvärda ord!



Du inspirerar mig och jag skulle aldrig vilja ha dig på något annat sätt än hur du är!

Jag älskar dig för att du är just du <3 <3

2010-04-19 @ 21:21:38
URL: http://elliwallman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vänner som försöker förändra nåt av ens personlighet eller stil är inte en riktig vän... Så det e bara att ha som en hörnsten.. Finns sånna i ens liv, gör av med fortast möjligt.. Vänner som gör mer ont än gott, samma sak... Vet vad jag pratar om you know... Idag har man kanske färre vänner..Well, kvalitet framför kvantitet!! Love you! <3

2010-04-20 @ 07:10:58
Postat av: emma

vackert och sorgligt, så sant men ändå så fel. du är du och en underbar själ är vad du är! ..det finns ingen som du och du är en inspirationskälla, en glädjekälla ett ljus för mig i mitt mörker! du finns alltid nära (även om vi inte ses), du är en trygghet och jag älskar dig!

2010-04-20 @ 12:54:24
URL: http://kalltkaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback