The weekend is over...

Jag måste ha noll tidsuppfattning, det känns som söndag och klockan skulle ungefär kunna vara vilken tid på dygnet som helst. Med tanke på vädret är det också svårt att bestämma månad och årstid. Nåväl.

I fredags hade jag 5 makeuper i Hälleforsnäs. Så tog tåget vid 2, väl framme i hålan hämtade kusin Cicci & Jack upp mig och körde mig dit jag skulle :-) Hon lånade lite fetsmink av mig som skulle användas på lördagen. Hoppas att det finns bilder, haha! Så, sminkade som sagt 5 tjejer vilket gick hur bra som helst! Dock tror jag inte att jag valt det bästa yrket för min rygg men vad tusan! :-) Kul var det!  Sen plockade Jess upp mig och vi åkte hem till mig, där Elin också var, fixade tacos och drack innan det var dags för utgång. Blev en riktigt kul utekväll! Tillochmed de som vanligtvis inte brukar stå på dansgolvet joinade, haha! :-) Riktigt kul! :)

Måste säga att sömn kan vara överskattat... Blev en timmes sömn innan det var dags att ta sig upp och jobba, 10-17.10.
Haha! Men det var det helt klart värt! Såklart ;-)
Gick förvånansvärt bra att jobba, men då ska tilläggas att det behövdes minst 2 coca cola och en vitamindryck med koffein... Man lever bara en gång, right? Haha!

Lördagskvällen spenderade hemma hos mig med Elin och en film. Behöver jag säga att jag var rätt fåordig och satt mest som i koma...? Utelivet kostar på.

Igår klev jag upp halv åtta för att ta bussen till Nyköping 08.20 för att sminka 5 tjejer som skulle på studentbal. Bussresan tog två timmar så frukost och en filt var min räddning :-) Nåväl. Väl framme i Nyköping mötte finaste Maria upp mig och vi tog oss hem till henne och åt frukost... eller ja.. Rågkuber (?) rekommenderas inte! Fy! ;-)
Vid elva satte jag igång med den första makeupen och vid strax innan halv tre var alla 5 klara och jag var riktigt nöjd!
Så även dom :-) Halv tre åkte vi (Maria, Marias mamma, bror och lillgranne, och jag) ut till Nynäs slott där balen skulle hållas. Jävlar vad kallt det var! Fy! Men massa fina balklänningar att titta på! ;-) Vid fem åkte vi hem mot Nyköping igen. Städade undan smink och efter tjejerna och sen blev det pizza. och sen efter sju nångång.... slocknade vi, haha! Så sjukt trötta!  Vaknade inte upp förrän strax innan tio. Det finns mysfaktor i det också! :-)
Idag hade Maria kundmöte så Ellinor och jag var på stan en sväng och sen hann vi med en snabblunch alla tre innan bussen gick hem vid 15.15.

Nu är det dags för sängen för imorgon är det möte på jobbet 08.00.

/Dess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback