Torsdagen före fredag?

Herregud man kan ju tro att jag är nästintill medvetslös när jag sover! Mobilen ringde vid halv nio imorse och utan någon som helst reflektion vad det var som lät, måste jag ha svarat i sömnen. "Hejsan! Jag ringer från Kommunals A-kassa, är det Desirée" ehm... Dess vakna! Vakna nu! Nu! Undra hur länge Kommunal-tanten fick vänta innan jag återfick medvetandet...Nåväl. Får pengar från dom nästa vecka! Wohooo! Klirr på semesterkontot! (yeah right!)

Mötte upp Tessan på stan vid tolv för att äta lunch. Blev lunch på Flaneur =) Asbra lunchställe verkligen! Eller vad säger du Elli? kanske dags för oss att byta maträtt när vi äter där... finns ju ungefär 100 rätter till att välja på, haha!
Sen gick vi en sväng på stan, jättemysigt gumman =) Var ju ett tag sen vi sågs! På hemvägen fick jag sällskap av Mikaela =)

Väl hemma var planen att dra fram den satans dammsugaren men utan resultat - som de andra 100 försöken. Slutade med att jag somnade i fåtöljen big time! Var till slut tvungen att ta mig upp och bort från det galet sköna varma täcket (det är fan kallt i min lägenhet) för att vänta in mamma och pappa. Åkte ner på stan för att pappa skulle inhandla lite grejer till garaget och sen åt vi middag på Beiruts.  Haha! Mamma! "Bombade Beirut!" Vem var det som alltid sa det!? NOSTALGI!



Haha! Så söta! <3



Sen åkte vi hem till kollektivet, hamnade i min lägenhet, fikade och pratade och mormor och morfar fick mysa med lillskruttan <3 Fick en ask med Aladdin chokladhjärtan av mamsen och papsen, tack! <3

Nu sitter jag med en blekning i håret... Rätt oskönt på en del ställen, kliar och pirrar. Och eftersom det tar emot att ta sig upp ur soffan och filten för att hämta nåt att gegga runt i blekningen med så använder jag det som finns inom räckhåll - Nelias spypapper! Haha!

Imorgon är det morgonmöte på jobbet som gäller klockan 08.00. Eller möte och möte... Äter frukost, chefen pratar lite och sen pratas det mest om allt annat som inte rör jobbet ; ) Haha! Sen jobbar jag på stan 10.30 - 18.30, skulle egentligen ha varit ledig med Maine behövde vara ledig och är inte fel att utöka sina timmar lite. Elli och jag har bokat lunchdejt <3  På kvällen ska jag äntligen träffa Elin! Saknar dig stumpan! Kan nog vankas utgång va? ; )


Några minuter till sen är det dags att hoppa in i duschen och skölja väck blekningen.

/Dess


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback