Tjejer - böj på knäna!

Det gick hur bra som helst hos sjukgymnasten! Oroade mig i onödan för den nya. Han var hundra gånger bättre än min förra! Han visade alla övningarna och förklarade hur de verkade och vad de gjorde för knät. Fick även veta varför vi yngre tjejer har så mycket problem med våra ryggar. Jag har så länge jag kan minnas haft problem med ryggen. Har varit hos läkare som inte direkt hittat nåt fel utan sagt att jag har dålig muskulatur i ländryggen. Har då fått träningsprogram för just ländryggen och även för magen, för att få upp en stabilitet mage-ländrygg. Dessa träningsprogram har helt enkelt varit kassa! Plågade mig igenom dem eftersom det kändes som om nån stack en kniv i ryggen på mig varje gång.
Men här kommer svaret även på mina ryggproblem - hållningen!  Min sjukgymnast sa att 9 av 10 tjejer ställer sig i en viss position när vi står rakt upp och ner och sträcker på oss, vi liksom skjuter knäna bakåt alldeles för mycket vilket gör att vi svankar alldeles för mycket, vi liksom hänger på lederna och allt vi inte behöver belasta, och då jobbar inga muskler. Avbelasta ländryggen tjejer och böj på knäna mera! Haha!
Fick en remiss till Friskis & Svettis för att i första hand träna upp knäna (men givetvis resten av kroppen också, haha!) så ska ringa dit på måndag och se när jag kan få en tid då jag kommer behöva en instruktör så jag inte pajar knäna istället.  Nu är det fan dags att komma igång!    Wooohooo!

Efter besöket hos sjukgymnasten cyklade jag hem, tvättade, lagade mat (spisen kändes lite ringsrostig då jag inte lagat mat på lääänge i mitt kök då min kost mest har bestått av middagar hos vänner, restaurangbesök och avokado). Sen låg jag i soffan och lyssnade på musik och fipplade lite med mobilen (hm, spelade ;)) ett par timmar. Länge sen jag bara kunna ligga och egentligen inte göra nåt speciellt utan att bli rastlös! Grattis till mig!

Anna BOSS (haha!) Ni fattar va? ringde förut och undrade om jag kunde hoppa in nästa vecka utöver de tider jag redan står på på schemat :) Givetvis!
Så nästa vecka ser mitt schema på Kicks ut som följande:

Måndag: 16-19.45
Tisdag & onsdag: .....
Torsdag: 8-17
Fredag: 10-18
Lördag: 10-17.10
Söndag: 11-17.10

Hon skulle även knåpa ihop ett nytt schema till mig med mer tider som jag skulle få nästa vecka förhoppningsvis, LYSANDE! :)


Kommentarer
Postat av: lisa

heeeeeeelg! :D

ta hand om dig också!

Postat av: emma

toppen gumman, alltihopa!

jag vill också träna.. men det lär kosta en halv förmögenhet.. =(



ses sen, weehuu!

PUSS

2008-09-05 @ 07:50:15
URL: http://kalltkaffe.blogg.se/
Postat av: Murre

hej gumman... jag blir så glad över att du verkar vara så glad o må så bra efter ditt andreas-knas. nu är det min andreas tur att strula och inte lite heller... hur sjutton kommer man över? hur gör man? otrohet är den värsta slags bedrägeri man kan hålla på med..uuuuhhhh....kram på dig ta hand om dig!

2008-09-05 @ 10:32:52
URL: http://jaghetermarie.blogg.se/
Postat av: lisa

dagarna går så fort nu så att vi är alldeles snrt där igen :D



jo, de är bra med mig faktiskt, själv då? :)

2008-09-07 @ 13:59:14
URL: http://lisisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback