Mysig onsdagskväll...och akuten!?

Blev en supermysig kväll hos Tessan igår : ) Tända ljus, kantarellmackor, äppelkaka och te :) Kan det bli mycket bättre?!
Runt tio kanske ringde Yvonne, mammas kompis och berättade att hon och pappa hade varit på möte på Lions och då hade mamma ringt och sagt att hon mådde jättedåligt så pappa åkte hem till henne. Sen hade Yvonne försökt få tag på mamma men mobilen var avstängd... och mammas mobilen är aldrig avstängd! PANIK!
Så började med att ringa pappas mobil och därefter mammas som båda var avstängda. Ringde Larsbo och undrade om dom visste nåt? Men det gjorde dom inte. Så jag ringde akuten i Katrineholm och frågade om dom kommit in dit... vilket dom inte hade...Då var det bara att ringa akuten här i stan... och där var dom. Pratade med en jättetrevlig sköterska som sa att han hade pratat med pappa och att han skulle ringa upp. Shit började grina så fort jag fick veta att det inte var nån större fara. Chocken släppte väl eller nåt. Tur att jag hade Tessan vid mig, så söt :) Tack gumman för att du tog hand om mig!
Cyklade från Tessan runt 23 och direkt till akuten. Mamma blev undersökt av en läkare när jag kom, han ville även göra en skallröntgen för säkerhets skull vilket skulle ta ett tag så mamma tyckte att pappa och jag skulle gå hem till mig (jag bor precis vid sjukhuset) så det gjorde vi. Pappa intog soffan fast jag erbjöd honom sängen, haha! Så jag fick inviga min säng :) Haha!  Tror han åkte vid halv två sen för att hämta mamma.  Vilken kväll!

Idag har jag varit hos Millis och fixat mina naglar, var två som jag lyckats paja. Sen var hon så gullig att hon lackade om alla :) TACK! 30 spänn betalade jag... pinsamt billigt. Hade lätt kunnat betala mer.
Efter naglarna var fixade åkte jag ner på stan till Arbetsförmedlingen för att göra en påanmälan till a-kassan.

Nu är jag hemma igen för att mellanlanda men ska iväg till sjukgymnasten om en kvart.

/Dess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback