3 jobb rik... och 1 jobb rikare

Igår. Idag. Två skilda ord. Två skilda betydelser. Två motsatser.

Igår var en riktigt jävlig dag! En sån dag har jag inte haft på flera flera månader, men igår kom den. Vaknade av att posten damp ner i brevlådan och sprang ut i hallen för att se om brevet från a-kassan hade kommit. Det hade det. Jag slet upp brevet och satte mig på golvet för att förbereda mig på beloppet....2700:- ?! Vad i h*lvete?!!!
Då hade jag bara fått ersättning från det att jag slutade makeuputbildningen fram till att jag skrev på kontraktet för Manpower. För lyssna och lär - om man är anställd för ett bemanningsföretag så finns ingen a-kassa att få! Hur idiotiskt är inte det?! Dock visste jag om det men de på Kommunal gav mig ändå förhoppningar när de sa att jag skulle prova att skicka in papprena. Nåväl.
Senare på dagen fick jag vet att en kompis till Pontus och syster dött under natten... Cancer. Ingen jag kände men jag lider med Ponte och syster. Nu är den min tur att finnas för er.
Så som sagt... en riktigt jävlig dag!

Imorse när jag vaknade fanns humöret och känslan sen igår kvar, försökte skaka av mig det genom en dusch men det gick inget vidare... Fixade mig och åt frukost med syster och åkte sen till jobbet. Gedemo för Nivea på Kicks. Genast kände jag mig bättre till mods när jag klev in där. Underbara människor som jobbar där!
På lunchen hade jag en timme så först lunchade jag med Semiar på henne 30-min rast och sen med Linda på hennes 30-min rast. Linda peppade mig som tusan att ringa till Kicks på Tuna Park eftersom hon visste att de behövde nån som kan hoppa in där när det behövs, så efter lunchen ringde jag. egentligen utan några större förhoppningar. MEN gott folk!
Då jag har jobbat där ett par gånger, en gång för Loreal och en gång för Nivea, så kom hon ihåg mig :) Det visade sig att hon hade lite kris med personal då en av de anställda är gravid och skulle jobba hela perioden men så verkar det inte bli, och i samma stund som jag ringde satt hon och höll på med att pussla ihop personal... GREAT! Så jag fick tider redan nästa vecka!!! :) Sen frågade hon hur jag jobbade i sommar och jag sa att jag inte har nåt förrän den 8 juli då jag börjar på H&M lagret men att jag inte har nåt på hela juni.... Vet ni vad hon sa?! Att juni kan fixas med tider!!! Hon var relativt säker på det iaf :) Shit vad glad jag är alltså!!!
Efter jobbet vid 18 cyklade jag hem till Tessan där middagen fxades med. Tessan och Lisa var grymma på hemmagjord pizza, haha! :) Så kom hem runt halv elva. Tack för ikväll! :)

Sammanfattningsvis har jag nu alltså 4 jobb...

Manpower
GE-Demo
H&M lagret
Kicks

Det är fantastiskt!!!!


/En lycklig Dess


Kommentarer
Postat av: emma

heej gumman! =) a-kassan alltså, jag finner inga ord.. att det kan vara så illa? MEN nu har du ju ännu mer jobb så du kommer klara dig galant i alla fall! det är så kul och skönt att det löser sig och att det samtidigt känns bra för dig! =)

hoppas du får en jätte bra dag idag!

puss och kram

Postat av: Marie

Men grattis!! Vad roligt! :) Kicks är ju ett hejdundrande skoj ställe o arbeta på!!! :):) Hihi!

2008-05-22 @ 09:51:33
URL: http://jaghetermarie.blogg.se/
Postat av: emma

grattis på namnsdagem gumman! hoppas att allt är bra me dig! saknar dig! puss o kram

2008-05-23 @ 15:22:54
URL: http://kalltkaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback