Semester i olika bemärkelser

Jag är verkligen kass på att uppdatera! Om jag skulle skylla på att jag inte haft tid, skulle det stämma ganska bra, men eftersom jag ändå spenderar tid vid datorn ett par timmar om dagen så borde jag väl ändå ha haft tid att uppdatera?
Uppenbarligen inte.

I måndags jobbade jag till 19,45 och sen tog Emma och jag tåget till Hälleforsnäs vid 20 för att agera husvakt/kattvakt/hundvakt - er. Yvonne kom och hämtade oss vid tåget, tack för det med all packning! Lagade mat och fixade. Marie, en gammal jobbarkompis från Grönviken, som jag inte har pratat med på säkert mer än ett halvår, ringde så vi satt och pratade i nästan 1½ timme, haha!

Igår var första dagen på väldigt länge som jag gjorde absolut ingenting - och det var så skönt! Tvättade dock men det är inte direkt nån större ansträgning. Vid 12 kom Jenny och gjorde oss sällskap :)
På kvällen lagade vi mat och gjorde äppelpaj och rabarberpaj eftersom jag hade bjudit över Jocke, Joel & Maria på middag :)  Även Walen kom senare på kvällen :) Eller ja, fler var bjudna men de kunde inte komma tyvärr =/
Emma åkte hem på kvällen eftersom hon åkte till Småland i morse igen. Hoppas du får det underbart gumman! Åtminstone så underbart du kan! Jenny stannade kvar och sov hos mig, haha :)

Även idag har varit en gjort-absolut-ingenting-dag. Vi har suttit på altanen hela förmiddagen och löst korsord, haha! Det kallar jag semester!

Senare idag åker jag hem till Eskilstuna för att träffa en kompis och sen hem och packa inför imorgon då kollektivet åker till Peace & Love :) UNDERBART! Ska bli så skönt att komma iväg!

På återseende/Dess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback