Fyll dagarna med livet och inte livet med dagar

Fyll dagarna med livet och inte livet med dagar"


Det är som om det citatet förklarar hur mitt liv har förändrats sen i januari/februari. Länge, speciellt när jag jobbade på demensboendet, levde jag för att varje dag skulle vara över för att kunna påbörja nästa dag så att den skulle vara över...
Men nu känner jag hur mycket jag får ut av varje dag och att varje dag är speciell och värd att tas till vara på. Kanske har jag kommit in i en fas där jag tillåter mig att verkligen leva på ett sånt sätt jag inte har gjort förut.

Jag har ett jobb som jag verkligen älskar! Vem trodde att jag skulle hamna på KICKS? Helt underbart!
Jag har träffat nya vänner och de vänner jag haft sen länge har jag lärt känna på ett helt annat sätt

Förut var jobbdagar endast jobbdagar. När jag kom hem från jobbet var liksom dagen slut. Men nu är det helt tvärtom! Även om jag jobbar till 20 så känner jag att det ändå finns tid till annat efter jobbet.  I tisdags var t ex en sån dag. Slutade jobbet 19,45 och cyklade direkt hem till Emma & Tommy där jag var bjuden på middag :) Satt och åt och pratade hela kvällen tills det var dags att dra sig hemåt runt halv elva snåret. Jag älskar sådana dagar!

Igår var jag ledig och tog en ganska lång sovmorgon, haha! Vid ett ringde syster och sa att hon var på väg hem då hon slutade tidigt. Härligt! Vi gick ner en sväng på stan bland alla människor, det var galet mycket folk! :) Vid halv fem gick vi och satte oss på Grappa för en afterwork :) Senare kom även Linda förbi en sväng :) Och sen också Mirva :)
Blev en jättehärlig dag/kväll!

Ikväll blir det återigen afterwork med syster & Pontus och vänner och jobbarkompisar till dem :) Mina vänner är inne på sista pluggandet innan sommaren så de hade inte tid, men sen så! ;)


Livet är verkligen underbart!







 Världens fulaste bild på världens gladaste Dess!
Haha!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så söt så. ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback