Drömmar men ingen drift

Jag tar tillbaka det där om att inte ha känt av knäna på länge - jävligt naivt måste jag säga. Vänstra knäet gör fruktansvärt ont vilket är en av anledningarna till att jag är vaken nu. Hostar så att jag knappt kan andas, svettas och fryser om vartannat och är jätteförkyld. Behöver jag tillägga att jag tänker sjukskriva mig från jobbet imorgon? Känns jävligt kasst!

Att huvudet är sprängfyllt med tusen tankar just nu gör inte direkt saken lättare. Tusen tankar där det inte ens går att få tag i en enda att reda ut. Som en garnnystan i huvudet. Såna tankar som smyger sig på när jag är ensam eller mår dåligt. Eller såna tankar som får mig att må dåligt. Tankar som jag inte haft på väldigt länge gör sig påminda, tankar att räcka till, att jämföra sig utseendemässigt med andra och... att aldrig någonsin falla tillbaka till den jag var förut.
Jag har en massa drömmar som jag vill uppfylla, som jag är beredd att satsa på men jag har ingen drift. Det känns som om jag skjuter upp saker och ting och jag vill inte vara en sån person. Jag vill ta tag i mina drömmar, tro på mig själv vad andra än säger och kunna stå upp för det jag verkligen vill.

"Dom såg mig som någon annan och jag kände mig som det"



Kommentarer
Postat av: Richard

Spräng huvet å bli kvitt tankarna :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback