Ni hjälper mig att överleva

Trots denna smärta, denna ångest och denna förnedring som jag känner så finns det människor som står vid min sida och stöttar mig. Jag har nog aldrig riktigt förstått att de har funnits där hela tiden.

Mia och Pontus som stöttar mig genom att vara här nere hos mig så mycket de kan så att jag inte behöver vara ensam och kan prata. De förgyller bara genom att vara här hos mig, tack! :)

Mamma och pappa! Tack för att ni finns! Vad skulle jag göra utan er?! Igår mådde jag så fruktansvärt dåligt och bara grät och grät så jag ringde mamma och frågade om hon kunde hämta mig, för henne var det självklart. Det kändes så skönt att få gråta ut i mammas famn och sen få komma hem till pappa, Amber, Maja. Så skönt.
Mamma och pappa jobbade så jag var hemma i huset själv, men det gjorde ingenting att jag var ensam där. Eller ensam och ensam. När jag grät hade jag Amber där som "klappade" på mig med tassen och bufflade med huvudet på mig för att trösta. Sedan hade jag ju även Tindra och Maja att hålla reda på så att inte Maja flög på den lilla. Dock låg hon bara och morrade åt henne så det var ingen större fara.
Mamma körde sen hem mig ikväll. Först stannade vi en sväng på Hemtex på Tuna Park för att handla nya täcken till oss båda och kuddar till mig. Sedan åkte vi hem till lägenheten vilket kändes jävligt jobbigt. Men mamma stannade en stund och hjälpte mig med disken som stått några dagar nu eftersom jag inte orkat ta tag i den och hjälpte mig att plocka undan en massa.
 Vill verkligen inte vara här! Jag vill hem till Hälleforsnäs igen så att jag bara kan få vara. Dock blir inte det förrän på lördag eftermiddag eftersom jag jobbar imorgon och på lördag.
Alla vänner som verkligen visar att ni bryr er: Tack! Alla ord som gått rakt in i hjärtat. Det är ovärderligt att ha vänner som er! Förlåt om jag inte svarar på era sms eller bloggkommentarer, men jag har inte riktigt orkat det. Era ord får mig att gråta :)


Det jobbiga är att även Tindra verkar må dåligt. Det syns inte genom att bara titta på henne men hon har börjat kissa inne vilket hon aldrig har gjort förut. Mår så jäkla dåligt av att veta att även hon mår dåligt.


Tack alla!

/Dessan

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack :)
Hörru du, vad det än är som har hänt - fastän jag inte känner dig och knappt vet vem du är så blir jag rörd..... Men jag vet att efter regn kommer solsken, man måste få gråta ut för att gå vidare!

Allt blir bra, trevlig helg! :)

Postat av: emma

Heej! Ja, jag kom att tänka på det efter att vi vart där, att jag hade för mig att du skulle jobba där.. Så typiskt! Imorgon har jag inga planer utöver att plöja igenom kurslitteratur, så en break i det vore inte fel, det är bara att ringa om ni vill komma förbi på kaffe eller om vi ska ses på stan eller så. Det vore jätte kul att träffa er! =) Kraam gumman!

2008-01-26 @ 22:57:47
URL: http://kalltkaffe.blogg.se/
Postat av: Marie

Uäääck, tråkigt som sjutton! :( Men det blir bättre ska du se ;)

Det är bara fint med mig... Sitter hemma nu på min lunchrast och kikar runt lite här o var. Jobbar du med smink nu?

Tjingeling! :)

2008-01-27 @ 13:55:59
URL: http://jaghetermarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback