Slutet på en era är en början på en ny

Orden kom av sig själv. Känslorna formade sig till ord. Äntligen

Andreas hörde av sig idag. Frågade hur jag mår och hur jag har det. Orden kom av sig själv, fastän jag inte hann känna efter: "Det är bra". Det känns som om det var ett tag sedan jag kunde säga det. Det var skönt att kunna föra en vanlig kompis-kommunikation med honom utan att känna smärta och ångest. I slutet flödade orden fritt för plötsligt kände jag mig stark att bekänna mina känslor.

En tid har jag känt att vi levt tillsammans i ett förhållande mest bestående av känslor som vänner. Inte som älskande. Vi har liksom levt i något tryggt och bekvämt. Jag sa att jag fortfarande älskar honom - men som vän. Jag skulle känna en stor förlust att förlora honom helt och fullt.


Det känns som om ett litet hål i hjärtat har fyllts. Samtidigt har det hackats ett nytt under dagen. Vänner som jag trodde var mina vänner verkar jag inte betyda mycket för.

Klagovisa? Kalla det så om du vill men detta är jag - fast i ord.

Kommentarer
Postat av: emma

vad skönt att höra (läsa) att ni äntligen pratat med varandra och att det kändes bra. men ledsen att läsa att det, trots det lagade hålet, ändå ska uppstå nya.. =(

Postat av: Marie

det är bara fint med mig, tackar som frågar :) skolan går kanon, men izabel är hemma med ryggskott - och hela klassen saknar henne. det blir liksom en aning rörigt utan henne, tycker vi i klassen.. :(
och snart börjar vi betygsättas, huvva huvva ;)
jobbar du för nivea och l´oreal? kicks? åhléns? fasiken va skoj - eller? :)

ha en dunderbra helg! :)

2008-02-15 @ 19:16:54
URL: http://jaghetermarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback