När verkligheten kommer ikapp

Jag är tillfreds med mitt liv.  Jag är självständig. Jag har självförtroende. Jag är lycklig.
Visst är det så? Eller?
 De senaste veckorna har jag levt i ett lyckorus med en otrolig aptit på vad livet ska erbjuda härnäst. Jag har som person ändrat mig otroligt mycket på bara några månader. Till det bättre tror jag, hoppas jag
Många har reagerat på att jag ändå har kommit över det så snabbt känslomässigt. Först nu när jag ändå känner att jag mår bra, försöker jag känna efter. Känna efter hur jag mår på riktigt. Är jag verkligen så glad och lycklig som jag verkar? Är det mitt nya jag?Jag försöker känna efter vad jag känner och tycker om Andreas och allt det vi faktiskt en gång hade. Men jag känner ingenting. Ingenting   Jag känner bara... tomhet? Fast jag vet inte om tomhet är en känsla eller bara... ingenting.
Mitt i allt tror jag ändå att jag är lycklig. Jag är gladare än på flera år känns det som, jag uppskattar de små händelserna och sakerna i vardagen så mycket mer än vad jag har gjort.  Men ändå nånstans är jag rädd; rädd för att obearbetade känslor plötsligt kommer alla på en gång? Om de finns där någonstans inom mig, önskar jag att de bara försvinner.


"Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som finner styrkan att resa sig igen."

Jag vet inte om jag hann falla för syster yster stöttade mig när jag blev lämnad, när min andra halva plötsligt försvann tog hon snabbt den platsen. Hon lät mig inte falla för fallet hade blivit för djupt, det förstår jag nu.
 Hon fanns verkligen där för mig.  Min underbara syster är min andra hälft.


Jag blir så trött på mig själv - jag mår så otroligt bra men ändå gnager förgångna alltid någonstans i bakhuvudet.
Det känns om jag precis har låtit verkligheten kommit ifatt mig. Behöver jag verkligen alla svaren på de frågor om det förgångna och i framtiden?


/Dessan


Kommentarer
Postat av: Stora syster yster...

Jag tror att verkligheten har kommit ikapp dig nu raring.. Jag tror att du blivit strakare som människa, jag tror att du ser ljust på framtiden och att det är precis så den kommer möta dig, ljust och äventyrligt... Jag tror att du han falla rättså platt, men du sjönk nog aldrig under ytan, vilken man inte alltid måste göra, gå igenom för att hitta en väg till ett nytt liv.. Du har gjort det och du har klarat den värsta biten.. Men jag ska inte ljuga, för det kommer stunder som åter kommer att vara tunga, men kom ihåg att alla dessa motgångar gör dig starkare.. JAG vet NU att du kan så mycket bättre än han som släppte dig fri... Du kommer att bli lycklig igen, frågan är bara VEM den LYCKLIGA blir... Älskar dig mest av allt! Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback