Jag - en blivande makeupartist!

Det känns så himla fantastiskt bra i hela kroppen! Lite nervös men jag är himla glad!

Åkte upp till Stockholm igår morse/förmiddag och träffade Maria på stationen :) Hon var så snäll att hon följde med mig upp :) Tack gumman det betydde en himla massa!
Vi började med en "frukost" på McDonalds bestående av hamburgare och pommes frites *haha*.Sedan bestämde vi oss för att ta en taxi till skolan där jag skulle träffa Birgitta klockan 13:00. Vi var dock där redan 12:20 så vi gick in på ROOM, en inredningsbutik som låg på samma gata som skolan :) Usch vad nervös jag var! Jag ville så gärna bli antagen till skolan. 12:50 klev vi in på skolan och jag fick träffa Birgitta. Jag kände igen henne och kom på att det var henne jag pratade med på Skönhetsmässan om att jag så gärna ville jobba med makeup :) Vilken underbar människa alltså! Hon ställde massa frågor och nervositeten var som bortblåst och jag pladdrade på som tusan :)
Sedan sa hon "ja då får jag hälsa dig välkommen i höst" Jag visste inte vad jag skulle säga :) Ahhh! Är så jäkl glad! Det är världens möjlighet oh kommer att öppna många dörrar :) YES!

Efter mötet gick Maria och jag och shoppade  :) Sedan åkte vi även till Hornstull där Peter har sin salong men såklart - när jag tar mig mod efter mer än 2,5 år att åka dit så är han inte där! Så typiskt! Däremot var Pia där så jag vägrade gå in. Istället stod vi utanför och jag tog numret till salongen och lämnade ett meddelande till en av de anställda som de skulle lämna till Peter. Så vi får se vad som händer nu. Antagligen ingenting.

Vi ringde även Jenny när hon slutade så hon kom in till stan och vi gick och fikade och shoppade :)


En bra dag! :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback