Fullspäckad dag

Ojojoj snacka om att ha haft fullt upp hela dagen! Dock bara positivt! :)

Dagen började med ett positivt samtal klockan 08:20 i morse. I fredags hittade jag en annons på blocket då någon i kille i Stockholm ville köpa en Piaggio Ciao. Perfekt tänkte jag eftersom min bara står i garaget och samlar damm! Så jag mailade och skrev att han kunde ringa mig om han var intresserad. Som sagt, i morse ringde han och ville komma och kolla på den senare på eftermiddagen.

Efter samtalet släpade jag mig upp ur sängen och in i duschen eftersom mamma, jag och Maj-britt skulle åka till Tuna Park vid halv tio. Vilket vi ju gjorde när alla var klara :)
Mamma och jag hjälpte Maj-Britt och prackade på henne både det ena plagget efter det andra och det ena par skor efter det andra :) Resulterade i massa fina kläder :) (Även till mig :))

När vi kom hem från Tuna Park var det bara att byta om och ut och fixa med moppen. Starta upp den och låta den gå och putsa den :) Först gick den inte igång då den har stått typett år utan att knappt varit igång så jag fick panik då köparen redan var på väg så mamma fick ringa in experthjälp: Frasse.Dock fick jag igång den och åkte iväg just när han kom. Och nu är man 2500:- rikare och en moped fattigare :) YES!

Sedan lagade mamma mat och lagom när vi ätit färdigt kom Bengt och Maj-Britt för att fika och hämta Bengts laptop som Andreas har fixat med :) En stund senare plingar det återigen på dörren och Fia och Sandra kommer och hälsar på :) (Andreas mamma och syster) Jag skulle hjälpa Sandra med hårförlängning då hon hade köpt ett startkitt - som både saknade instruktioner och någon tråd som borde varit med! Knas! Så hon skulle ringa butiken där hon köpte dem och så ska dem få skicka det som fattades. Mamma hade då redan hunnit ringa Yvonne som även hon kom :) (kompis till mamma som är frisör). Men istället för hårförlängning visade jag mitt sminkställ och sminkade Sandra :) Och så fikade vi förstås :)

Sedan ringde min kusin Jeannie och jag berättade för henne - som jag även berättar för dig som läser detta- att jag ska upp till Stockholm i morgon och träffa en rektor på Makeupstudion. Jag har nämligen tänkt om. Jag ringde Axelsons i fredags och kollade om jag hade kommit in på den 1-åriga naturkosmetiska hudvårdsutbildningen men jag stod endast som reserv och om jag inte skulle bli antagen nu är jag tvungen att vänta ett helt år innan en ny sådan kurs väntar igen och det vill jag inte! Och makeupen är det jag vill satsa på i nuläget :) Så jag rinde Makeupstudion pch fik tag på rektorn där (jättetrevlig) och hon ville träffa mig imorgon :) Jag frågade även om det fanns platser kvar till hösten...  - och det gjorde det!!! Så jag hoppas verkligen att jag blir antagen!

*GLITTER*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback