Tisdag 27 mars Thailand

Aj aj aj! Jag lider av sveda och vark! Skulle man jamfora mig med en krafta skulle fargskillnaden inte vara sa stor pa de tva omradena. Men som jag sagt forut, jag far skylla mig sjalv! Dock hade jag faktiskt smorjt halsen, haha! Naval.

Idag efter frukosten bestamde vi oss for att ta en longtailbat och aka ut till Phra Nang cave sa vi blev avslappta pa Railei Beach, solade lite dar och sedan gick vi fran den stranden till en annan pa andra sidan on. Forsta reaktionen nar vi kom fram gar inte att beskriva! Det var sa otroligt fint och sa jakla haftigt med grottorna! :D Givetvis var vi ju tvugna att klattra bland stenblock och grottor. Dock ingen klattring med instruktor utan snarare turistklattring, haha! Sedan lag vi dar pa stranden och solade och badade nagra timmar och nar klockan var runt 14.00 borjade jag bli hungrig sa vi tog en longtailbat hem till Ao Nang igen och at lunch pa hotellet.

Igar planerade vi att ga pa Ao Nang marknaden och det enda riktmarket vi kom ihag fran Apollos parm (som for ovrigt tipsade om denna marknad) var Mc'Donalds och till Mc'Donalds kom vi. Dock inte mycket langre. Vi gav helt enkelt upp och bestamde oss for att ta en tuk-tuk dit dagen efter (las idag) sa det gjorde vi. En sak ska jag redan nu klargora: du kan bara hoppas att ingenting hander nar du aker med en sadan! Javlar vad det gar! :)
Val pa marknaden, flera kilometer langre bort an Mc'Donalds lag marknaden. Den besoktes mest av Thailands lokalbefolkning sa vi klassades nog som ganska bleka pa den tillstallningen, haha!
Gjorde riktigt fynd pa marknaden! Och ja pappa - det ar sant! Haha! :D Foljande ar en lista pa dessa fynd:

En jattesot dress till Olivia: 39 BAHT (knappt 8 kronor)
En svart langarmad troja med vira prickar till mig: 199 BAHT (ca 40 kronor)
4 par orhangen: 140 BAHT (28 kronor)

Imorgon ska vi ta en tur till Poda. Ett tips vi fick av ett aldre par som vi traffade pa baten dit. Det skulle vara en vad dem kallade det en "paradiso" med vit strand. Dock skulle det tydligen finnas en acklig restaurang dar. Bra to


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback