THAILAND - the arrival

Antligen i Thailand!

Efter att akt hemifran klockan 11.00 i fredags formiddag landade vi i Thailand lordag ca 07:00 (svensk tid och ca 13:00 Thailandsk tid). Dock efter att ha tillbringat lite for mycket tid pa Arlanda da planet var forsenat ca 3 timmar, sa istallet for att komma ivag som planerat vid halv fem pa fredagseftermiddagen lyfte planet ca 20:00 pa kvallen.
Sedan hade vi en 10 timmar och 40 minuters flygresa framfor oss.
Jag tankte att eftersom jag har sa latt for att sova annars, haha, sa tankte jag att det inte skulle vara nagra problem att sova bort nagra timmar av resan. Trodde jag ja!!! Vi satt omringade av barn och i satet framfor oss satt orsaken till icke-somn. Det var en liten tjej pa ca 4 ar som mitt i natten ett antal ganger vaknade och skrek. Panikangest fick jag hora. Naval.

Val framme pa Phukets flygplats gick allt valdigt fort. Fran att ha klivit av planet till att vi satt i bussen som skulle ta oss till Krabi och vart hotell tog det endast 45 minuter, kanske en timme. Sedan vantade en alltfor lang bussresa mot Krabi > en 3 timmars bussresa narmare bestamt.

Mitt forsta intryck av Thailand nar vi satt i bussen och akte forbi hus efter hus, by efter by kan jag nog inte riktigt beskriva men jag kan saga att jag inte var imponerad. Forfallna hus varvades av otroligt valgjorda och jattefina hus.
Omgivningarna var smutsiga och jag kande inte mycket hopp for denna resa av att se allt detta. Jag undrade mest var vi hade kommit, haha!

Daremot, nar vi kom in i den byn som vi bor i, Ao Nang, sken jag upp igen och forstod vad som menades med paradiset :D Vart hotell ar kanonfint och byggt i bambu. Min forsta maltid har blev - kanske inte sa ovantat - GRILLAD KYCKLING MED JORDNOTSSAS OCH RIS i form av en skoldpadda, haha. Priset for kalaset med en cola? 175 baht (35 kronor). Helt sjukt!

Forsta morgonen har i Ao Nang startades med en stor frukostbuffe' pa hotellet precis vid havet, sa otroligt harligt!

Sedan var det givetvis stranden som vantade och ja mamma och syster vi smorjde in oss riktigt ordentligt :) Trodde vi :) Haha! Ryggen brukar ju annars vara det man tanker pa forst av smorja in - men icke! Solbranda, forlat roda, om ryggen traskade vi hem och tog en dusch. Solkramen var otroligt bra och skyddade kanon! Jag ar faktiskt inte bara rod om ryggen jag ar faktiskt brun framtill, TILLOCHMED om benen! Det ni! 

Om en stund ska vi ta en fika eller en drink eller kanske till och med ata middag, klockan ar ju anda halv fem har. Nej fika far det bli, ar lite tidigt att ata an! Sedan blir det shopping. Jag blev ju tipsad om att ha ungefar ett ombyte klader med mig och... det har jag ocksa. Otroligt va? Och jag forstar varfor man ska packa latt! Det finns sa grymt mycket att handla har sa det ar helt sanslost och det blir ju annu lattare att shoppa nar det ar sa otroligt billigt och man kan pruta :D Nu behover jag faktiskt klader, pappa! Haha! Det trodde du aldrig va? :)
Efter det kanske det blir massage :) Det finns otaliga massorer overallt, allra minst vid stranden. Och det ar grymt billigt! En timmes massage for omkring 200 baht (40 svenska kronor).

Nej nu ska vi kila och ta en fika, Maria haller pa och kolar vippen har om hon inte far kaffe, hehe.

Ta hand om er allihop!

Kramar till er alla!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hallo vad härligt ni har det blir mycket avundsjuk.här är jättevarmt med sol kram mamma

2007-03-25 @ 16:36:25
Postat av: emma

underbart! =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback