Jobb och fruktsallad

Dagen började med ett telefonsamtal runt 08.20 från Gabriella på vikariecenter som undrade om jag kunde jobba 12.00-21.00 idag och visst kunde jag det :) Så jag satte klockan på 10.00 och somnade om, ganska nöjd att veta att jag faktiskt skulle göra någonting vettigt idag :)

Man blir ganska förundrad hur ålderdom och demens kan förändra en människa. När man jobbar med dementa blir det plötsligt uppenbart att det drabbar de anhöriga värst. De dementa lever i sin verklighet, vi i vår. Det är en påtaglig skillnad mellan verklighet och verklighet.
     Jag älskar dock mitt jobb. Hur många får uppleva den glädjen som faktiskt strålar igenom sjukdomen och deras verklighet. Att bara få sitta där och iaktta och beskåda dessa otroliga människor. Att få se världen genom deras ögon. 

När jag kom hem blev det först en varm och skön dusch :) Sedan var jag duktig och gjorde fruktsallad :) Tänkte att jag skulle börja ett sundare liv. Mindre onyttigt och mer... nyttigt. Helt enkelt. Och så yoga...


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback