Bloggare

Jag Jaha ja, det här är alltså jag. Dock i en annorlunda skepnad.  I vilken skepnad som helst så är det jag som kommer att dela med mig av mitt liv här.


Idag har varit en bra dag! Andreas och jag vaknade runt 11 och gick upp en kvart senare då vi hade blivit trampade på, undanskuffade och torterade. Jag har hört att man inte ska trampa på dem som redan ligger. Tydligen vet katten inte det. Gaaah!
          Vi tog bussen in till Flen för att jag skulle på verifiering på Arbetsförmedlingen. Han som jag träffade blev mäkta imponerad av min mapp innehållande betyg, anställningsavtal, t 3:or som allt låg mycket strukturerat.
         Jag berättade om mina något mindre strukterade planer och drömmar att läsa beteendevetenskap. Givetvis fick jag frågan hur jag ville utveckla det, med andra ord "vad vill jag bli?" Och vad svarar jag... "Psykolog skulle vara intressant" Men tycker jag verkligen det? En kvinna här i Hälleforsnäs peppade mig som tusan när jag för några år sedan berättade för henne om mina planer att bli psykolog. "Du skulle passa perfekt som psykolog". Men psykolog... Hjärnskrynklare, kalla det vad man vill men är det vad jag innerst inne vill bli? Det känns otroligt främmande och läskigt att främmande människor ska förlita sig på mig och min förmåga att kunna hjälpa och förstå. Är det verkligen vad jag vill? Att ha främmande människors liv i mitt liv? Nej, jag är alldeles för engagerad för att bli psykolog. Det är knappt jag kan släppa jobbet som det är redan.
          Efter besöket på arbetsförmedlingen gick Andreas och jag till thairestaurangen. Mysigt att äta ute bara vi på tu man hand. Jäklar vad god mat! Kycklingspett i jordnötssås och wokade grönsaker med kyckling beställdes in, och ris för minst 4 personer. Mättande är bara förnamnet!
          Till sist gick vi till Anneli och beställde tid för permanent till mig :) Man blir alltid så glad att se denna människa! Alltid med ett skinande leende och ett fantastiskt glatt humör! Jag önskar att även jag hade den förmågan. Fick tid redan imorgon :)






Kommentarer
Postat av: Maria

jasså du lilla dess =). har du skaffat en liten blogg ;)

Postat av: emma

hej gumman! kul att du börjat blogga =)

jag förstår precis det du skriver om att bli psykolog.. jag känner precis likadant..

men beteendevetenskap, det skulle passa dig jätte bra! då får du läsa massa roliga ämnen, och alla hjälper dig att förstå människan och vår omvärld så oerhört mycket bättre! ..även om det är bra vimsigt i början så är det jätte kul och intressant i det stora hela!

2007-01-17 @ 11:26:51
URL: http://kalltkaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback